ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent Ondernemer mist pakketten na sluiting pakketpunt: 'Honderden zendingen' | NH Gooi

Ondernemer mist pakketten na sluiting pakketpunt: 'Honderden zendingen'

  • Vandaag om 14:30 | bijgewerkt: om 19:24 uur
  • Esther Villerius & Daan Bakker-Wijnands
Verwarring en vertraging bij Hilversums paketpunt
Verwarring en vertraging bij Hilversums paketpunt Foto: NH Gooi
HILVERSUM - Een Hilversumse ondernemer zegt verschillende pakketten te zijn kwijtgeraakt na de plotselinge sluiting van pakketpunt BMB aan de Korte Noorderweg. Op sociale media vraagt zij zich af of meer mensen hetzelfde probleem ervaren. Er liggen nog honderden pakketjes binnen.
"Zijn er meer mensen hun pakketten kwijt door de sluiting van pakketpunt BMB op de Korte Noorderweg?", schrijft onderneemster Claire De Groot. Volgens haar gaat het niet om een incidenteel zoekgeraakt pakket.
De Groot runt een klein bedrijf en heeft de pakketten op 29 mei afgeleverd op het pakketpunt. Ze werd op de hoogte gesteld van de sluiting van het pakketpunt op 31 mei, maar ze kon er nog wel haar pakketjes versturen.

Moed in schoenen

Vanaf dat moment zijn de pakketten niet meer verplaatst. De Groot kreeg van klanten bericht dat hun pakketten niet waren binnengekomen. Na meermaals contact met PostNL is de moed haar in de schoenen gezakt. "Ik heb alles geprobeerd", aldus De Groot. "Ik heb zelfs een oud-medewerker geappt, maar die kon mij ook niet helpen."
"Ik ben afgelopen weekend even langsgegaan en zag dat bijna alle pakketten open zijn gemaakt", vertelt De Groot. "Daar schrok ik wel van." Wie toegang heeft gehad tot de postkamer is niet duidelijk.
Opengemaakte pakketten in het gesloten pakketpunt
Opengemaakte pakketten in het gesloten pakketpunt|Foto: NH Gooi

Post

De situatie roept op sociale media vragen op over wat er met de achtergebleven pakketten gebeurt en waar gedupeerde klanten terechtkunnen. De Groot vraagt zich af of zij aangifte moet doen of andere stappen kan ondernemen. De winkel is al sinds februari definitief gesloten.
Op de deur van het pand hangt nog een briefje. Daarop staat dat de pakketten die hier liggen, in de aankomende dagen zullen worden opgehaald en naar andere pakketpunten worden gebracht. Het is onduidelijk wanneer deze "aankomende dagen" precies zijn. "Hier zal u vanzelf bericht van krijgen", klinkt de belofte. De Groot heeft het briefje ook zien hangen, maar heeft er een hard hoofd in. "Het zou mooi zijn als het nog lukt, maar ik heb het echt een beetje opgegeven."
Het pakketpunt zelf is niet van PostNL, dus het briefje is waarschijnlijk door de pandeigenaar opgehangen, laat een PostNL-woordvoerder weten. Het is ook voor hem onduidelijk wanneer de postpakketjes precies worden opgehaald. "Kijk in de app naar de Track & Trace voor de meest actuele informatie", adviseert hij. "Daar zullen alle verplaatsingen worden gemeld."
Het briefje op de deur
Het briefje op de deur|Foto: NH Gooi

Politieactie

De winkel aan de Korte Noorderweg kwam eerder dit jaar al in het nieuws vanwege een grootschalige politieactie. Bij een inval van de recherche werd een persoon aangehouden. De tegelzaak, waar ook een pakketpunt was gevestigd, werd toen gesloten. Klanten konden hun pakketten niet meer ophalen of afgeven. 
Over de aanleiding van die actie heeft de politie destijds weinig bekendgemaakt. Wel liet een woordvoerder weten dat het ging om een geplande actie van de recherche, mogelijk in verband met een lopend onderzoek.
Het gesloten pand
Het gesloten pand|Foto: NH Gooi

Oproep

NH Gooi is ook benieuwd of meer inwoners van Hilversum of de regio problemen hebben ondervonden door de sluiting van het pakketpunt aan de Korte Noorderweg. Mensen die pakketten missen of nog wachten op duidelijkheid over hun zending kunnen contact opnemen met de redactie.